29 Jun, 2011

harap doa kamu

aku kira pasti banyak sekali limpahan air mata jatuh saat semua pulang dari kuliah sebentar tadi...susah sangat ke soalan????
aku tak tahu bagaimana hendak digambarkan...bukan tidak berusaha..tapi...entah,
ketika menjawab,dua kali telefon ku bergetar,dalam hati berkata..itu pasti abuya..tak apa la biarkan dahulu sehingga aku betul selesa menjawab...berfikir dan terus menunggu idea tapi tak jua keluar..aku buntu..apa yang dibaca bagai hilang dan..........ya Allah

dalam perjalanan balik segera tangan ku menaip pesanan ringkas kepada ayahanda di malaysia..
"salam,abuya sori tadi kakyah tengah exam.sekarang baru habis..tak tahulah macamana..takut sangat,doakan ya moge najah dan diterima..."
terus tanda send ditelefon aku tekan..
tak sampai berapa minit report mengatakan mesej yang kukirim selamat sampai..pasti abuya tengah membaca barangkali,dan sekarang aku hanya menunggu deringan telefon berbunyi tanda ayahanda tersayang mahu tahu akan keadaan aku.

selesai beras ku beli di markaz mandarah (tempat budak-budak malaysia berkumpul),getaran seiring dengan lagu di dalam beg buruk berwarna hitam berbunyi...
abuya..salam...terus berbual kami anak beranak...

ku nyatakan kerisauan yang tak terhingga...aku takut sekali,takut terkecewakan mereka,walau bukan itu yang dipinta...yup..masih punya doa untuk diusahakan...itulah pesan terakhir oleh abuya tadi,dan abuya menyarankan untuk fokus pada madah lain...dan akhirnya salam aku pada mama ku nyatakan..dan lafaz assalamualaikum tanda berakhirsudah perbualan ringkas kami,,pasti sudah lewat malam disana bisik hati kecil ini.. .

dan aku kembali berjalan longlai..lemah rasa diri ini...
bagai bukan kaki ini yang bergerak..

faiza azamta fatawakkal alallah....
wamakaruwamakarallah...wallahu khoirun makirin....




p/s : kawan doakan ya najah semua madah...sangat berharap doa kamu semua....aminnnn

1 ulasan:

E n t o y C a i r o berkata...

robbuna yunajihak ya nadiah..:)
aku juga akan ingat pesan abuya sampai bila-bila..hehe..