04 Jun, 2011

tuah pada setiap sesuatu

tidur malam 4jam tadi cukup untuk buat aku segar dari penat yang datang menjengah lewat pagi tadi...
ingatku paling tidak pukul 2pagi akan terjaga,namun kepanasan musim panas kali ini mampu menghadkan masa tidur malamku...alhamdulillah

usai aku mengemas diri,kembali aku menyambung menelaah kitab fiqh shafie,masih banyak perlu difahami dam masih banyak perlu dihafal..pagi tadi saja beberapa bab sudah dibaca,tanda dan tulis makna yang tidak difahami..
jadi malam yang berbaki sebentar tadi niat ku untuk membaca kitab nasie terkabul.kurang-kurangnya aku mampu membaca setengah dari tajuk yang sepatutnya(gaya macam banyak je)...aku bukan dari mereka yang pandai tapi keyakinan pada kerajinan itu adalah motivasi kuat dalam diri ini.

penat otak ku berkerja,aku kemudian mencapai novel sejarah yang aku selak sebelum tidur selepas maghrib tadi..sambil baring di fikiranku ligat memikirkan betapa kuatnya semangat Hulagu Khan dalam cita-citanya menyambung taklukan atukknya GenghisKhan..

kata-kata yang aku suka ialah..
"datukmu lahir bersama tuahnya,kamu juga lahir bersama tuahmu"....
wahhh makanya aku juga lahir bersama tuah aku....

kekuatan keturunan mereka ini memang dilahirkan sebagai pemerintah,belum pun sempat aku menghabiskan bacaan yang masih banyak tergendala..mataku terlelap seketika,dan dalam mimpi huda serta adik-adik yang lain muncul membawa manisan mimpi padaku..aku rindu!!!

lalu ku terjaga dek kerana nafas ku terganggu,ye..sejak akhir-akhir ni,badan ku terasa panas..dan aku jangka selesema bakal melanda hidupku pada awal jun ini...oh Allah...kawan-kawan mintak doa akan kamu pada ku ya....moge sihat hendaknya...aminnn
walau pun begitu,setiap yang diberi itu anugerah..alhamdulillah ucap ku....(sambil batuk-batuk lagak nya keuzuran sekali)

Tiada ulasan: