02 Jun, 2011

mimpi ku sang penerima

sedang enak dibuai mimpi
ku dihidangi sarapan awal dalam tidur ku
enak sekali
tak ku rasa ia mimpi
segala yang buruk dan kotor
langsung tiada
cuma enak itu dari tetapan sang penerima juga
bukan dari pencipta
ketua segala..
semuanya manis
contengan dimuka
tak pernah hodoh
walau hakikatnya contengan itu sebenarnya comot sekali
hiasan di badan sempurna
buat tatapan mereka yang sama tarafnya
yee
samataraf..
tetapan itu aku suka
aku gembira
aku sedih dalam senyum
tapi ia bukan dari sang pencipta
ia bukan realiti kehidupan
ia bukan hakikat yang kita akan jadi sebegitu

aku suka aturan kamu
tapi aku benci tipuan tetapan itu

saat berhadapan segalanya bisa kau tipu
atas alasan kerja sebagai itu
membuat ramai terpesona akan sifatmu
dalam kaca eletronik empat segi
kau diagung bagai tiada dosa
kau baik bak bidadari di syurga
tertipu semua

mimpi ku terus berjalan..
tak sampai hidangan terakhir
aku terjaga
bayangan baik cantik itu
lesap
hilang tatkala lena ku disedarkan oleh subuh pagi
baru ku tahu lakonan mu menjadi
dan aku
aku antara mereka yang tertipu
dan aku antara mereka yang terpesona
tapi aku bukan antara mereka yang terus dibuai mimpi
kerna mimpi bagi ku..
biar ia terhenti
cukup dengan hanya mimpi mainan tidur ku...

Tiada ulasan: