01 Julai, 2011

ammu sur'ah mumkin!!ana mutaahhor..ammu sur'ah mumkin!!ana mutaahhor..

sebenarnya masa tengah menaip sekarang ni,saya berada di depan kedai ammu(pakcik) untuk membeli firoh mashywi..masa keluar rumah dah pukul 7malam,asalnya nak keluar awal sikit tapi disebabkan ada study group jadi nak tak nak kena juga keluar terlajak dari perancangan asal.. Kelam kabut keluar rumah,dalam perjalanan tadi di fikiran ni penuh dengan pilihan yang perlu dibuat,antara hadralmaut atau firoh masywi..jadi akhirnya selepas bergaduh bertumbuk dalam benak ku ini,saya pun akhirnya meneruskan perjalanan yang da tak rupa apa ni menaiki tremco terus ke assofirah,katanya firoh masywi di sini besar dan sedap.
Sampai saja ke tempat tersebut saya menyatakan hasrat meminang anak daranya..ingatkan boleh kejap tunggu,tapi tak mahunya..paling-paling pun setengah jam ini..dah cakap dah dengan ammu,ana mutaahhor lakin ammu cakap tadi ba'da iznik,usolli(minta izin aku nak solat dulu) memang macam aku buat muka sikit tapi dengar je dia nak solat terus aku kata ok!! Lembut terus hati dengar sebab dia nak solat..so selepas beberapa minit,ammu pun datang..jadi sekarang ni dia tengah sambung bakar dan saya terus menunggu anak daranya bergolek-golek diatas api..

P/s: korang doakan saya selamat sampai ke rumah kak ipar..(takut terserempak ngan ustaz,malas kena bebel)..hehe,jahat kan saya

2 ulasan:

Anisah Ali berkata...

MasyaALLAH.
Kaklong punya hati pun jadi lebur. :)

Takpe kakyah. take your time.
Alaaa..buat susah2 kakayah lah pulakk.
Segan pulak rasanya.
Byk kakyah berkorban ni.
Kakyah jaga diri elok2 ya!
Sayang kakyah!

E n t o y C a i r o berkata...

kak yah memang terbaik la..

kak yah..nanti datang cairo x yah susah2 ye..mak ok je.heh.