08 Julai, 2011

onde-onde sayang


Selesai segalanya hari ini,walau keadaan sedikit sesak dari jalan mandarah menuju ke mansyiah.Lupa pula hari ini rakyat Mesir kembali memadukan lagi semangat yang telah lama terbina untuk menegakkan kebenaran dan meminta hak mereka sebagai rakyat disempurnakan..syabas mesir...!!!!

Namun begitu semangat kuih onde-onde ku tak pernah hilang selagi ia tak sampai ke tangan akak iparku.Membuat kuih ini tak susah pun dalam 10 minit pun dah siap..kalau sikit lah...jadi sekejap je lepas zohor tadi tong tang tong tang kat dapur dan akhirnya siap!!alhamdulillah..so apa lagi terus pecut kemas diri dan keluar dengan beg silang pakai baju tak sama warna,kalau kat malaysia mesti dah kena bahan dah ni...heheh

Hari-hari akhir ku di bumi mesir ni,rupa-rupanya baru ku perasaan yang aku sering bergerak seorang ke mana-mana.
Tidak mengapa..cuma kadang-kadang keselamatan sahaja yang dirisaukan aku..mohon doa kalian moge diri ini  selamat dari segala yang tidak dipinta-pinta...:)
Selamat menjamu selera kak long....sedikit buah tangan sebelum pulang ke malaysia...

3 ulasan:

Anisah Ali berkata...

sedap onde2 kakyah.
Kaklong hargai sangat semangat and kerajinan kakyah utk hadiahkan kaklong onde2 cumil niii.. :D
kaklong pun amik gmbr!! kenangan! hehe.

Sayang kakyah.
Moga ALLAH memberkati hari-hari kakyah dan mudahan ALLAH membalas segala jasa kakyah dengan seribu kebaikan dalam hidup kakyah. :D

E n t o y C a i r o berkata...

kak yah..ajar aku boleh x..cam sedap je..nak suh buatkan..berjanggut la..hehe.

boleh x kak yah?

nadiastory berkata...

hehhe jgn la cakap macam tu kak long..ala nadia tak buat apa pun so alang2 buatkan lah...hehehhe ok selamat menjawab exam kak long...love u too..

fahmi : hahahaha kalau nakperli pun tak yah la suh mintak ajar...malu akak!!!heheheh