13 Oktober, 2010

~diam itu ceritanya banyak~


di dalam kereta selesai segala kerja,pulang beberapa orang adik beradik menuju ke rumah,sepanjang perjalanan salah seorang menegur seorang yang lain

adik beradik 1:eh ko ni bole diam tak???asyik potpet je dari tadi rimas aku

adik beradik 2:(terus dengan cerita yang tak sudah2..entah bila akan habis)

yang lain:(gelak dan seakan2 setuju untuk menyuruh yang kedua itu diam)

bising salah diam pun salah...tapi ramai yang akan setuju bahawa berdiam lebih baik dari berkata2..
ye..setuju juga akan kenyataan yang mana ia juga berupakan mafhum hadis dari nabi...lebih baik diam dari berkata2 yang bukan2 kerana ia bisa membawa kecelakaan..hemmm diam ea???

tapi bukan la bermakna bila mak panggil kamu tak menyahut...eh tak baik taw,mak panggil kita kena sahut...
diam pada tempatnya itu yang sepatutnya...

tapi perasan tak kamu akan diam itu sebenarnya banyak cerita akan dia..mungkin tak terzahir dari pancaindera yang satu iaitu mulut..tapi andai pandai menzahirkannya,yang diam itu menarik dijadikan teman..

jangan bersedih mereka yang agak kecoh ala2 makcik gitu,u all pun ada class..cumanya sesekali cuba kamu bersembang dan ajak berkongsi cerita pada mereka yang senyap ini..mahu tergelak sampai tak ingat rumah kan...

aku suka katakan sempurna itu bukan pada yang satu...kamu pelengkap pada yang kurang...jangan dijauh mereka yang senyap...kerna ada mutiara tersimpan jauh berliku yang perlu kamu gali agar sinaran terpancar tanpa ada yang menghalang...

cerita aku cerita kamu..
berkongsi cerita
berkongsi pengalaman
rasa sesuatu yang tak semua rasa..,
manis saat itu pasti terbayang kala kamu berjauhan..
aku ada kala kamu kesusahan
jangan lupa kamu akan aku...
aku rindu segala cerita kamu...
manis..
gembira..
sedih..
lucu..
ahh...aku rindu akan itu...
cerita diam kamu..
buat aku terbayang memoir itu....

Tiada ulasan: