18 Oktober, 2010

~berat hati ini~

hidup takkan sempurna tanpa yang satu melain DIA,
sempurna itu bukan pada yang satu...
aku kenang sedalam2nya makna sebenar agar aku mengerti akan erti sebuah kehidupan,
tak selalu gembira,
tak kan selamanya sedih,
dari kecil merangkak besar,
belajar cara membaca...
menganal a,b,c..
kadang tersalah sekali,
teguran emak aku dengari...
kadang aku main dalam serius emak..
akhirnya cubitan manja tapi sakit jadi makanan..
hemm...itulah hidup...
tak selamanya indah andai selalu ceria...
terasa nikmat jika kadang berduka..
lumrah kehidupan..
akhirnya berpisah jua dengan keluarga..
bila berjauhan teman penguat diri...
ketawa bersama,
gaduh bermasam muka..
ah...kadang pedih bila bertengkar..
kadang terlebih tika bergurau,,
teman maaf andai hati terluka kerna aku..
aku insan biasa,
kadang mahu dimanjai,
mahu kamu setia sebagai pendengar aku,,,
aku tahu,satu masa kau akan pergi...
tinggal aku sendirian..
dan aku tau tika itu pasti aku hilang tempat berteduh..
ko penguat aku kala kerinduan memuncak tinggi..
entah kenapa bila berita pemergian mu..
air mata ini bergenang...
aku takot...
takot akan hilang kamu...
takot akan tiada teman mengadu..
aku pasti rindu akan gurau manja itu...
ahh...mampukah aku...
saat pemergian mu tinggal beberapa hari cuma...
aku keseorangan...
dalam sendirian tiba2 air mata ku laju mengalir pergi..
hemmm...aku hanya mampu berdoa,
berdoa akan sedih ni moge pergi..
membiarkan aku kuat meniti hari..
agar akar yang sama kita bina...
terus menjalar tanpa kamu...
tapi aku tak sekuat itu...
hemmm...malam berlalu pergi..
aku terlena dengan tangisan sepi ini...

Tiada ulasan: