30 Mei, 2011

puisi manis kamu

Pagi awal ini tidak seperti selalu.Lewat bangun dari tiduran sebentar tadi pun sudah mula memaksa aku melawan harian yang berlalu.
Usai aku mengemas diri,ku susun buku-buku beselerakan sejak malam tadi.Pukul berapa aku diulit mimpi tidak ku pasti,tetapi tempat ku bersepah seperti ada ayam datang mengusik,ada kucing cuba bermain maka seperti itu jugalah perlu masa aku diambil sebelum aku sambung mengunyah kembali madah periksa bakal ku tempuh tidak lama lagi..
enam puluh minit berlalu..tatkala aku menganyam dan sesekali aku cuba merenda kitab yang barangkali saja tidak mampu aku mengerti dalam masa yang begitu singkat.
Aku tiba-tiba rindu akan puisi manis kamu...semanis coklat yang ditaburi kekacang..dan sesedap aku melayan akan asyik milo di pagi hari..argggghh aku rindu puisi kamu...
Tangan gatal ku ni seolah-olah ada yang menarik laju ke arah buah hati kesayangan ku untuk terus menaip namamu di laman youtube.
seminit saja berlalu..dengan kelajuan internet dirumahku..maka rindu ku kini terlepas...puisi manis mu ku dengar...penuh makna buat hati sepi tapi tidak mati...aku kini jatuh hati akan kamu...oppss tersilap kata buruk padahnya...bukan kamu hati ini terpaut..tapi cuma puisi manis mu ku gila bayang...syukur alhamdulillah....

2 ulasan:

E n t o y C a i r o berkata...

give me the link pleaseee...

sapa la yg buat kau dah jatih hati ni...bak sini bak siniii...:P

nadiastory berkata...

hehhe..lor kan da bg..lupe suda???