28 Mei, 2011

adik kecil..adik manis....


dalam banyak-banyak hari dulu,
pada mula aku sampai di mesir ini...
saat yang susah sekali untuk aku lupa ialah saat bergembira bersama keluarga
keluargaku punya pelangi yang indah..
malah mungkin pelangi itu ada tiap-tiap hari yang mendatang
ayahku seorang yang tegas..
kemunculan matahari yang panas terik itu selalu sekali
kami tidak kisah
kerna matahari yang datang kejap sekali untuk redup tanpa awan yang melindung
cantik
bahagia
semua suka....








dalam rumah yang sederhana kecil
punya anak
degil...
keras..
manja..
tapi semuanya taat pada pemilik bumbung rumah yang satu
aku suka sekali bercerita tentang anak kecil
penceria dari sunyi melanda diri..
teman si kecil adalah abang
si kecil garang bagai singa
besar bagai gajah
sekali mengaum hilang segala perempuan dalam diri...
tapi abang bagai tikus..
kecil molek dan suke mengusik
sering diam pabila siren berbunyi
sesekali mengusik andai tiada jeritan
pasti akan ada tangisan mengiringi
hahah...
tersenyum aku kala kini
tiada apa mahu ku ungkap
melain aku rindu adik2 ku..
aku rindu si kecil yasmin
dan aku mahu dikawal oleh adik laki bernama ridhwan...
aku rindu semua itu.....
sayang kamu semua
tak mampu terluah
hanya doa aku panjatkan.....
wahasytini awiiii.....

2 ulasan:

E n t o y C a i r o berkata...

meraih kasih adik yasmin yang satu...hehe..

nadiastory berkata...

tetap yasmin adik kecil yang satu bersama ridhwan adik hensem ku itu....