23 Mei, 2011

kreatif itu perlu wahai wanita!!!

alhamdulillah setelah beberapa hari agar2 tembikai susu ni masih berbaki lagi...rumah ni yang makan buah ni aku je jadi nak habis pun lambat lah...so aku fikir buah ni banyak nak buat apa ea...????

ptg tu juga selepas ustaz fahmi si penjual tiket ni ambil duit,dia adalah bawa buah tangan sedikit..alhamdulillah rezeki aku la tu...
aku pun buat la agar2 sirap yang tak berapa sirap dan campurkan dengan buah ni..oklah...kira sekurang2nya cepat sikit habis..bukan apa aku risau rosak je..kan dah membazir...hehehe

dan baru sebentar tadi aku berikan pada nashita jiran tetangga ku sepinggan agar2...dan kini ada sepinggan lagi..aku menanti sara datang agar dapat aku jamu agar2 yang tidak seberapa ni...

pengajaran yang aku dapat untuk kisah ini..wanita perlu kreatif dalam mempelbagaikan masakan anda....untuk masa hadapan juga,yerlah mana tahu anak tak nak makan..hahhhh tak ke kelam-kabut nak masak apa..so pengalaman banyak memberi ilmu buat kita...bukan ke pengalaman itu guru pada kita?????

p/s:hari ni cucur udang ikan bilis ok tak????hehehhee

Tiada ulasan: