03 Disember, 2010

~ku kenang mu MAMA~

ustaz yang ajar tafsir hari itu selalu kata,perempuan ni senang masuk syurga tapi lelaki susah...
banyak tanggungjawab yang perlu dilaksanakan..
ustaz kata lagi perempuan kalau tak buat yang sunat pun dah boleh masuk syurga...
yang belom kahwin taat ibu ayah...
yang punya suami cukup redonya janji syurga buat kamu...huhhh
senangkan....
nampak senang..tapi tak semudah lidah menutur segalanya...
tersenyum kecil aku dalam hati...
tatkala teringat ibu di rumah mengurus kami adik beradik
pagi2 usai laksana perintahnya..
maksurat jadi bacaan harian ibu..
argghh...manja sekali panggilan itukan...
kemudian kami takkan pergi ke sekolah dengan perut yang kosong..
bila pulang saja dari sekolah pasti makanan tengahari tersedia rapi,
baju sekolah usah dikata..
ibu sedia segala keperluan itu..
makan minum lengkap segala...
bukan setakat itu mak juga guru kami di rumah...
teruk juga bila ibu bertukar jadi cikgu
cubit tu makanan ketika belajar
marah pula seakan2 wajib ke atasku
bila aku bermain2 dalam belajar....
aku rindu semua itu...
ibu sediakan walau ibu juga bekerja..
bila ustaz kata mudah masuk syurga kala taat suami,
maka aku yakin pegorbanan yang besar sudah tersedia saat itu..
jauh di hati aku panjatkan doa
moga aku mampu jadi seperti itu...aminnnn
terima kasih mama....I LOVE U.......

Tiada ulasan: