02 April, 2011

ammu zaittt gargirrr fii????...

alhamdulillah semalam berjaya juga ke kuliah walaupun cuaca mendung-mendung manja macam kawan aku entoy n mumtaz...hahaha tibe2 masuk nama,nasib la kan...
tak lama pun saya ke kuliah pukul11 lebih pergi n pukul satu gitu kot saya balik...kuliah pun dekat jadi makan masa pun tak lama...
so dalam perjalanan pulang tu saya n najwa (kawan budak kedah) balik bersama kerna mempunyai hadaf yang sama ..mencari sesuatu yang ingin di cari...ayat tak sedap langsung,
apa2 pun kami pulang berjalan kaki...memang dah biasa pulang berjalan kaki...jarak perjalanan dalam 10minit macam tulah..
dan kedai aator yang dicari tidak megikut jalan kebiasaan yang kami lalui untuk kerumah..dia agak-agak kampung sikit...maksudnya bila kampung dia macam agak serabut sedikit permukaan jalannya..
jalan yang agak berlecak terutama musim sejuk sebab hujan banyak kali turun..
pernah sekali masa exam abis baju kotor sebab lecak-lecak yang ada...hahaha time tu gerammm je...abiss mekap akakkkk...hahaha

sambung kembali.....
kami sama2 mencari minyak gargirr...kalau tak silap dulu senang je nak cari sebab saya selalu tgk bende ni bersepah...tapi la ni macam nak cari dadah pula ye...payah naa nak jumpa..
masa pergi kat satu kedai ammu yang baik ni...dia cakap harga botol kecik ala-ala botol minyak wangi tapi besar sikit tu dalam 3genih mahal jugalah...mahal tu bukan persoalan sangat tapinye kalau nak digunakan rasanya amat sikit dan tidak mencukupi jadi kami tinggalkan ammu dengan lafaz assalmualaikum sajalah...

perjalanan diteruskan kali ni..kami masuk lorong haji taib...hahah terkejut laa pula saya cakap cam tu..
tak,kat sana memang tak ada lorong tersebut..cuma kecil dan gelap membuatkan ia persis seperti yang dikatakn..kami bertanya dalam dua buah kedai aatorr yang ada di lorong tersebut dan kemudian dalam dua buah kedah kami menjumpai minyak tersebut dengan kuantiti yang agak baik dan bersesuaian dengan kehendak kami...disamping minyak yang dicari najwa juga mencari halba untuk kegunaan peribadi...

selesai sudah pencarian dua benda penting tersebut..tapi mesti pelikkan nak buat ape dengan minyak tersebut sampai sanggup bersusah payah masuk ceruk kampung mana entah...hahaha macam lah susah sangat...heee
ok...kelebihan dan kegunaan minyak gargir ialah ia amat berkhasiat untuk rambut means nak rambut cantik,lebat,hitam nmenawan...serta panjang sangat disyorkan untuk pakai minyak tersebut...kalau kat mesir ni ia dinamakan minya gargir...di malaysia tak tahulah ada ke tidak...tapi mengikut sumber-sumber yang telah mencubanya memang kesan ia sangat memberangsangkan mungkin disebabkan rambut orang tu dah cantik kot..mungkin!!!

ala kulli hal..kita mencuba keputusan dia biar Allah yang tentukan...hahaha macam apa je..
dan halba yang di cari bagi tujuan panaskan badan...dan baik juga untuk mengeluarkan angin dan orang kata untuk tambahkan susu dalam badan bagi ibu-ibu yang bersalin...jadi bolehlah untuk mencuba...harga bagi satu botol minyak gargir adalah 4.50genih dan halba stgah kila 3genih tapi semalam suku pun dah banyak..so hanya beli suku pun da ok....ok selamat mencuba...

9 ulasan:

aimantashkiL berkata...

saya nak satu minyak rambut tu.. :)

nadiastory berkata...

heee....bole2 mintak kat ammu attorrr..heee

mumtaz berkata...

aik2?? glemer mak...hee...tp yg x best tu ade lak skali name org tu... :P...nadia, gargir x silap mum made up from bayam kan?

nadiastory berkata...

heeee...gler makk ea,ngeh2..emmm bayam????bukan kot..sebab die pait taw..die macam ulam raja gtu kot la...heee atau mgkin pegaga..coz die pahit...ble jd minyak bau gargir...ade yg tak suke..heee

E n t o y C a i r o berkata...

mumtaz:over mak la nadia..so jd camtu la dia..hehe

btw..mumtaz buat2 x tw dgn gargir..padahal dah taw..dan ada niat nk suh aku bawak balik satu botol (pecah rahsia suda)..

nadia:minyak untuk mengurangkan kegedikan mumtaz ada x?..haha

nadiastory berkata...

hahahah nasib la ko toy....heee mum mintak je 10 botol...hahahahah...hilang kan kegedikan tak de la...sbb kawan2 aku ade yg gedik puas cri tak jumpa..but mum tak gedik laaarhhh...hahahah:P

mumtaz berkata...

nadia: abaikan si entoy tu....lalala...tringinla nk bau dye...wangi ea?

fahmi_ge**k: saje la aku nk bermanja2 dgn nadia...heiiissshhh...sibuk je....:P
btw, haa...aku stuju dgn nadia...tp x maen la 10 botol...nk 10 kotak...baru bebaloi...smpai ke anak cucu aku leh gune!!!...

Tanpa Nama berkata...

belikan aku satu nadia...dua ker..

nadiastory berkata...

mumtaz:bau die bau gargil..hee takpe2 t entoy bawakkan untuk mum..heee
mum fahmi mmg gediks!!

syita:ok t aku bg angah..