25 April, 2012

aku bisa!!!

disebalik kesusahan yang datang
aku cuma tahu pada kuat dan kudrat yang ada
kurang pada sesuatu bukan sebab untuk aku lemah pada segala

aku tak harap pada belas orang
saat diri kurang sempurna
aku sedar pada tidak sempurna aku kini
sangat berbeza
tidak seperti dahulu lagi

bukan ku harap layanan indah untuk segala
sedang aku tahu pada lecehnya diri ini
bukan menunjuk pandai
mengarah segala.

kalau bisa aku atur sendiri
kira aku
kau usah pandang
apatah lagi menjeling
pada kerdilnya diri ini
aku bisa
ya
aku bisa

namun kadang aku terkalah pada batas-batas baru yang tercipta
cukup sekadar memahami
aku tak kuat
walau zahir selalu kau lihat
aku seolah mendabik dada
sedang kaki tak punya tulang
seperti duduk kemas bersimpul tegak
sedang ada tiang disebalik badan

aku kalah dalam diam
tapi aku degil depan semua
biar...
aku tak mahu susahkan sesiapa
aku bisa!!!
aku bisa!!!!
aku bisa!!!!!

biar tangis itu teman saat susah bersama
biar degil itu terus mendahului
kerna ku tak mahu kamu semua terbeban dek lemah aku
biar jerit hatiku meluah segala
kerna aku tahu kuat kita bukan pada manusia
tapi kerna aku masih punya DIA...

mohon ku dalam sujudku
moga aku kuat mendepani segala
aminnnn


Tiada ulasan: