21 Mac, 2011

~hargai percikan api yang kian hilang~


hilang mecari ke serata tempat,namun tak jua ditemui..
ke sana ke mari mencari satu tujuan..
tapi ia seakan hilang lari dari anak mata kecil ini..
kehadapan..
kebelakang..
kanan..
kiri...
atas mahu pun bawah...
sikit pun tiada tanda....
mana pergi sesuatu yang ku cari...
hilang tanpa ada kesan yang di tinggali..
pasrah...itu kata hati yang lemah...
dan aku tahu kalau-kalau itu bukan aku..
aku yakin...
bahawa hati milik diri ini..
kuat dan takkan mudah mengalah...
lalu..
kuteruskan jua langkahan
mencari percikan itu..
percikan api yang marak..
semarak api membara...
walau ia sekadar percikan yang sedikit mungkin...
bisa memberi seribu makna...

dalam kekalutan..
aku kehilangan akan suatu yang disayangi
yang telah merobek kuat hati ini..
seakan separuh hati ini hilang bersamanya..
pergi meninggalkan jasad yang masih berdiri atas muka bumi ini..
ouhhh...
kuatkah aku tanpa kamu???
kuatkah aku tanpa percikan api itu???
kuatkah aku lalui jalanan hidup yang masih panjang???
soal hati dan diri mencari jawapan...
hemmmm....
aku pergi hilang tanpa jawapan....
walau tahu ia pasti sukar ditemui saat dan kala ini..
yang pasti aku masih punya KAu...
yang membenarkan percikan api itu mengalir hingga kini...
sekalipun percikan itu tidak semarak dulu...
akan ku hargai setiap percikan yang masih berbaki hingga hujung nyawa ini..
kerna setiap percikan itu...
adalah semangat yang kau beri buat diri agar menghargainya...



:::::percikan api itu tetap tidak akan hilang....percayalah...

Tiada ulasan: