30 Ogos, 2010

perlukah lelaki tercabar??

entry kali ni agak panas la aku rasa,mungkin sebab tak ada kipas time tengah aku menulis ni..apa2 pun bagi aku tajuk kali ini memang totaly tuju untuk lelaki la kan..well..nanti aku terangkan kenapa ia diberi tajuk sebegitu rupa..

hari ahad yang lepas aku dan adik aku(huda) keluar bersama beli barang sikit senpena nak raya,then tiba2 tengah syok shoping tak perasan jam menunjukkan waktu berbuka semakin hampir..so apa lagi kelam kabut la nak balik..yela bile dah shoping dalam keadaan perut tengah lapar dan badan yang penat mestilah kita nak sampai rumah dengan cepat kan..
tapi tiba2 tengah jalan ada pula mamat 2orang ni wat hal..nak kata tak ada lesen nampak cam da umur30an..tapi stil bawa kereta dalam keadaan yang boleh membuatkan orang naik mara..mana tak nya,bawa kereta senget2..then adik aku yang tengah drive tu pun potong la kan..mesti la kitorang ngat dia nak bagi kitorang jalan..

habis jer,adik aku berada dihadapan sedikit dari mereka..tak sampai seminit kereta kami kembali dipotong oleh mereka..ahaks..sapa tak mara..drive tak betol tiba2 bila ada yang potong mula la rasa tercabar..hemm
senang ceritalah kesimpulan yang adik aku buat ketika dalam keadaan tersebut lelaki memang pantang dicabar,tak kisahlah pakai mulut atau sebaliknya..huhhh susah juga kan,nak kata kita yang salah tak..tapi itulah lelaki..ini bukan cakap atas dasar nak kutuk atau apa..tapi untuk kita beringat2 sebab..perkara sebegini sudah berlaku kepada kami hampir 4kali.

bila mana perempuan memotong lelaki,dan secara automatik lelaki tersebut akan terus melajukan keretanya..seolah2 mereka merasakan diri mereka itu lemah..ooo bagi kami selaku perempuan tak pernah menganggap begitu..cuma kami berkemungkinan dalam keadaan mahu menguruskan hal yang penting..jadi nak tak nak itu pilihan yang kami ada...

apa2 pun nasihat aku,jangan malu apabila ditegur..dan terima sebaik nya..maksudnya..bila dah dipotong oleh aweks buat biasa je da la...hoho jgn mara ye kaum adam...senyum selalu...:p

2 ulasan:

E n t o y C a i r o berkata...

hahaha..itu kesahye..igt apa td..hu3

nadiastory berkata...

abb haiqal:itulah kisahnya...huhu
geram tak???time kene tu ak n adik ak sabar je la...nasib kesabaran tu masih tinggi lagi...heee
ko jgn wat kat pmpuan cam tu la...tak macho taw...huhuhu