01 November, 2011

Rindu sang pencipta

Alhamdulillah..hampir begitu lama di tanah air menyebabkan diri ini banyak sekali melakukan salah dan silap pada makhluk yang lain.Tak kurang juga kisah-kisah yang menjadikan diri ini matang dalam menghadapi ujian.

Seperti peperiksaan juga perlu banyak latihan untuk mendapatkan kesempurnaan dalam jawapan maka begitu juga manusia perlu banyak ujian dari tuhan agar kita mampu menempuh dengan jayanya setiap yang berlaku.

Ujian sebenarnya mematangkan diri,dan membuatkan kita lebih dekat pada pencipta.Itu bagi mereka yang hidup bertuhan.Namun andai kita tiada rasa tersebut(minta dijauhkan) pasti manusia kini begitu senang untuk mematikan hayat hidupnya yang begitu berharga.

Memilih sesuatu bukan semudah yang kita jangkankan,kita tidak tahu apa yang akan terjadi masa kini apatah lagi masa akan datang.Kadang-kadang nampak baik secara zahir,cantik indah bahkan mampu mengundang pujian dari sesiapa,namun apa yang akan terjadi hanya Dia yang mengetahui.
Begitu sebaliknya,pandangan zahir tidak mampu memberi jaminan bahawa kita akan selamanya dikondisi yang selamat.

Oleh itu perlu pengharapan kepada tuhan yang mencipta.Perlu ada usaha di pihak diri,seterusnya kita tiupkan doa dan serahkan segala yang akan terjadi pada tuhan..wallahualam

mood : Aku rindu sang pencipta...aku betul2 lemah..maaf atas penulisan yang sangat2 caca merba..=(

1 ulasan:

IrfanTijari berkata...

okay, off topic, gaya gambar nampak sangat dibuat2. =))