25 November, 2010

~masih adakah yang ketiga????~

tanpa suka manusia tidak mengerti apa itu sedih,
dan kala sedih baru kita mngerti betapa kuat suka dan gembira terkesan di jiwa...
ye..manusia itu punya pelbagai cerita
kalau hari ini aku mampu ketawa seakan dunia ini diwarnai pelangi lewat hujan pergi..
tapi aku risau,andai mentari tidak selamanya menyinar seperti tawa aku hari ini...
fitrah kita,bumi pasti basah selepas kering tanah dibuat matahari...
ahh...bermadah puisi aku pagi ini...

sudah...aku mahu bangkit dalam dunia baru
subuh tadi saksi azam ini
tertitis air mata saat melihat embun pagi sejuk dan suci..
usai zikir ku pada ilahi
aku usap akan titisan itu...
dalam hati terdetik adakah embun ini selalu tenang
tanpa ada seribuan masalah
adakah embun ini selamanya ketawa
tidak pernahkah mereka bertitisan seperti manusia...
lama aku menugkan...
argghh...hampir tidak betul di buatnya...
masakan punya masa makhluk ilahi selain manusia berfikiran segala
bukankan waktu mereka hanya pada zikir memuji ya rabbi
hah...tertunduk aku
malu...
layakkah aku menjadi makhlukmu...
ampuni aku ya allah...

yang maha mendengar...
masihkah ada yang ketiga,
bila mana pertama dan kedua..
terlepas pergi.....
hemmm....
sujud syukur aku akan anugerahMu ilahi....

2 ulasan:

hidayahawawi berkata...

nadia : such a good writing weyh..tak sangke kawan aku berbakat besar..keep on writing coz i'll keep on stalking ur blog :-)

nadiastory berkata...

heee...tanx dayah...